Inscripció

Nit dels Museus

Portes obertes a la Fundació Joan Brossa, en el marc de la Nit dels Museus, per gaudir del diàleg i de les activacions que faran quatre creadors que habiten casa nostra: Laia Estruch des del "Gabinet Brossa" i Esther Aldaz, Marla Jacarilla i Marc Vives amb "PostBrossa".

Tipus d'activitat

Portes obertes

Dissabte 14 de novembre a partir de les 18h.

Localització

Fundació Joan Brossa

En el marc de la Nit dels Museus us proposem un acostament a la nova creativitat per tal de conèixer el treball de creadors joves que treballen des de la interdisciplinarietat i des dels marges. Aquesta tardor la Fundació presenta dos projectes d’instal·lació que, a la vegada, s’activen per mitjà de cossos, veus, accions i partitures.

Si voleu penetrar en aquesta manera de fer, aquest és el programa que us proposem:

GABINET BROSSA

18h. ‘Ganivet’ de Laia Estruch

Activació de l’escenari-partitura sonor ‘Ganivet’ a càrrec de Laia Estruch. Es tracta d’una relectura de l’obra de Joan Brossa i d’una recerca creativa que s’insereix en el marc de la performance. L’artista proposa una intervenció arquitectònica de l’espai: hi instal·la un escenari mòbil que n’esdevé, a la vegada, un cos escènic. El text transita aquest espai des de l’esperit fregolià i la veu aèria d’Estruch i s’hi enganxa des del moviment.

POSTBROSSA

19h. ‘Anotaciones para una eiségesis’ de Marla Jacarilla

Proposta expositiva de Marla Jacarilla que vol abordar temes com “apropiació”, “reinterpretació”, “modificació” o “plagi”. Es parteix de materials aliens ja existents (articles de diaris, gràfics, novel·les, etc.) per mostrar la inevitable interpretació subjectiva constant que s’expandeix, modifica i qüestiona incessantment la història de l’art i de la poesia.

19.30h. ‘Una cartografía de la libertad’ d’Esther Aldaz

Peça que reivindica l’espai domèstic com un refugi i també com una presó. Així doncs, es presenta una casa en què tots els elements que la conformen són recoberts de textos de tot tipus que contenen la paraula “llibertat”. Aquesta peça és “viscuda” per l’artista però també pel públic el qual ha de prendre’s un temps per trobar formes d’entendre la “llibertat”. Durant la pandèmia, la llibertat comença i acaba a les portes de casa nostra; después només ens en queda la pell.

20h. ‘/ph/ algunas voces tomadas’ de Juan López i Marc Vives

Intervenció a partir de diferents peces que funcionen com a una partitura acompanyada per un àudio interpretat sonorament a través de la veu. El punt de partida de les intervencions escultòriques són formes cal·ligràfiques, llibres i textos, signes gràfics que, en definitiva, funcionen com a trossos de fonemes i que conformen la partitura per interpretar. Aquesta sessió comptarà amb la presència de Marc Vives.

Atès que l’aforament és limitat, és necessari que reserveu plaça tot inscrivint-vos a la franja horària del projecte o proposta que us interessi.

Inscripció

Franges horàries

Com has conegut la proposta? *

S'ha produït un error. Torna a internar-ho més tard.
Gràcies per inscriure't-hi! En breu ens posarem en contacte amb tu.